.

Zalando będzie wymagać od marek podawania informacji o łańcuchu dostaw

dodano: 
03.06.2020
komentarzy: 
0

Zalando chce, by wszystkie marki współpracujące z platformą podawały informacje o łańcuchu dostaw. Serwis wprowadza wymóg zastosowania się do zasad zrównoważonego rozwoju dla wszystkich partnerów i marek. Zalando do 2023 roku zamierza współpracować tylko z tymi partnerami, którzy zgadzają się z tą ideą.

28 maja 2020 roku Zalando, Sustainable Apparel Coalition (SAC) i Higg Co (firma zajmująca się wprowadzaniem zrównoważonych rozwiązań) ogłosiły współpracę, której celem jest szybsze stworzenie globalnego standardu zrównoważonego rozwoju w branży mody. Dzięki  inicjatywie branża mody ma zyskać dostęp do systemu ustandaryzowanej oceny, który umożliwi jej poprawę swoich działań.

Zalando dzięki ulepszonej wersji modułu SAC wprowadza obowiązkową ocenę zrównoważonego rozwoju dla marek, które sprzedają za jej pośrednictwem swoje towary. Platforma będzie pozyskiwać porównywalne dane dotyczące zrównoważonego rozwoju od swoich marek partnerskich, by zrozumieć wyzwania, przed jakimi stoi branża, zarówno na poziomie poszczególnych firm, jak i całego przemysłu.

Czytamy, że dane Higg BRM – umożliwiające ocenę wyników pod kątem aspektów etycznych i środowiskowych, takich jak prawa człowieka, uczciwe płace lub emisja CO2 –  pomogą firmie zidentyfikować trendy oraz sprawdzić, w jaki sposób należy opracować rozwiązania sprzyjające istotnej i trwałej poprawie współpracy z markami partnerskimi. (mb)

 

 

 

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin