Fundacja Feminoteka we współpracy z marką Avon zorganizowała kampanię społeczną z okazji tegorocznych obchodów Dnia Kobiet. Inicjatorzy akcji chcą przypomnieć o prawdziwym znaczeniu święta, którego pełna nazwa brzmi „Dzień Praw Kobiet i Pokoju na Świecie”. W ramach akcji Avon przygotował limitowaną edycję kosmetyków, przewidziano też miejskie aktywacje oraz współprace z influencerkami działającymi na rzecz praw kobiet.
Jak przekazują organizatorzy, inicjatywa ma zwracać uwagę przede wszystkim na prawa kobiet. Święto kobiet jest bowiem często sprowadzane wyłącznie do wręczania upominków. Jednak – jak przekonują inicjatorzy akcji – „8 marca oznacza znacznie więcej – to Międzynarodowy Dzień Praw Kobiet ustanowiony w 1977 roku przez ONZ, który przypomina nam o istotnej walce o prawa kobiet i równouprawnienie”. „To dzień, który powinien skłaniać nas do refleksji nad osiągnięciami kobiet oraz wyzwaniami przed jakimi wciąż stoją. W 2025 roku, gdy ruchy wspierające osoby marginalizowane napotykają na liczne wyzwania, uznałyśmy, że to idealny moment, aby celebrować prawa, które już mamy oraz te, o które wciąż walczymy” – mówi Joanna Piotrowska, założycielka fundacji Feminoteka.
Avon został partnerem kampanii społecznej, aby „wspólnie oddać głos kobietom i celebrować ich prawa”. W ramach inicjatywy marka przygotowała limitowaną edycję swoich bestsellerowych kosmetyków w nowych opakowaniach zaprojektowanych przez brytyjską artystkę Mel Cerri. W marcu 100 proc. zysku z ich sprzedaży Avon przekaże Feminotece na realizację jej misji na rzecz kobiet.

„W tym dniu podkreślamy, że wszyscy mamy głos. Wierzymy, że gdy kobiety są słyszane, mogą w pełni wykorzystać swój potencjał. Dlatego od zawsze je wspieramy. Dorzucamy naszą cegiełkę do zbiórki Feminoteki i przekazujemy 100 tys. zł, by mogła realizować swoją misję i pomagać kobietom” – przekazała Magdalena Mączyńska, Senior PR & CSR Lead w Avon Cosmetics Polska. „Dodatkowo w marcu zysk z naszych najpopularniejszych kosmetyków, uwielbianych przez konsultantki i konsumentki, również przekazujemy na działania Feminoteki” – dodała.
Do akcji zostały zaproszone również influencerki działające w mediach społecznościowych na rzecz praw kobiet. Wśród nich znalazły się m.in. Magda Danaj (@porysunki), Martyna Zachorska (@paniodfeminatywow) czy Agnieszka Jankowaik-Maik (@babka_od_histy). Twórczynie internetowe podzielą się w swoich kanałach na Instagramie refleksjami na temat tego, jakie prawa kobiet są dla nich najważniejsze i z których są szczególnie dumne.
Kampania z okazji Dnia Praw Kobiet odbędzie się 8 marca 2025 roku. Tego dnia na przecięciu Al. Jerozolimskich oraz ul. Poznańskiej w Warszawie przedstawicielki fundacji będą rozdawały przypinki i wlepki przypominające o sile kobiet oraz ich niezbywalnych prawach. Ponadto w ramach akcji w kilku dużych miastach w Polsce pojawią się billboardy i plakaty, które będą przypominały o prawach kobiet. Aktywacja będzie również wspierana w mediach społecznościowych przez influencerów.
W ramach inicjatywy przez cały marzec Feminoteka będzie również prowadziła zrzutkę z wyjątkowymi prezentami, aby zebrać środki na fundusz pomocowy, który umożliwi wsparcie kobiet w potrzebie.
Za komunikację kampanii odpowiada agencja Havas PR Warsaw. (kn)