niedziela, 21 lipca, 2024
Strona głównaAktualności„Zadbaj o to, co jest w środku” – apeluje Answear

„Zadbaj o to, co jest w środku” – apeluje Answear

Sklep internetowy Answear w paździeniku 2023 roku ruszył z drugą odsłoną akcji „Zadbaj o to, co jest w środku”, czyli CSR-ową kampanią poruszającą temat dobrostanu psychicznego. Marka pod patronatem Polskiego Instytutu Mindfulness w tegorocznej edycji koncentruje się na praktyce uważności i promuje hasło „Zadbaj o to, co jest w środku – Siła Uważności”. 

Jak przekazują organizatorzy kampanii, systematyczna praktyka minfulness, czyli treningu uważności, może korzystnie wpływać na radzenie sobie ze stresem, lękiem i niepokojem. Ponadto, może poprawić jakość snu, zmniejszyć ból, polepszyć koncentrację czy poprawić funkcjonowanie układu odpornościowego. Według badania opublikowanego w Scientific Report w lipcu 2019 roku, po 40-dniowym treningu mindfulness naukowcy zaobserwowali zmiany w strukturze mózgu u osób, które nie miały żadnego doświadczenia w medytacji. 

Celem treningu uważności jest świadome i intencjonalne zarządzanie uwagą, czyli umiejętność bycia „tu i teraz”. Do tej praktyki zalicza się m.in. skanowanie ciała, praktykę siedzącą czy uważny ruch inspirowany jogą. Za mindfulness można także uznać codzienne czynności, które są wykonywane świadomie. 

Answear wspólnie z Fundacją Można Zwariować w lutym 2023 roku zrealizowało projekt CSR, którego celem było zwrócenie uwagi na dobrostan psychiczny konsumentów. Został on zainicjowany z okazji Światowego Dnia Depresji i umożliwiał skorzystanie z pomocy ekspertów. W ramach projektu powstała specjalna platforma z filmami edukacyjnymi przedstawiającymi rozmowy ze specjalistami, które dotyczyły zdrowia psychicznego. Marka przygotowała także specjalne „Formularze zwrotu o pomoc”, które docierały do odbiorców razem z książeczką stworzoną przez Fundację Można Zwariować. Paczki przełożyły się na 10 mln wyświetleń materiałów edukacyjnych, które dały dostęp do darmowej pomocy psychologicznej.

Marka kontynuuje swoją akcję i w obecnej edycji skupia się na kwestii uważności, która jest bardzo istotna w kontekście dbania o szeroko pojęty wellbeing. Answear podkreśla, że dbanie o siebie od środka jest kluczowym zagadnieniem, które stanowi o dobrostanie psychicznym.

W ramach rozwinięcia akcji „Zadbaj o to, co jest w środku – Siła Uważności” przygotowano specjalną przesyłkę, która, podobnie jak w poprzedniej edycji, zostanie dostarczona odbiorcom. W środku znajdzie się ilustracja tematyczna i karta ćwiczeń z pierwszymi krokami do uważności. Za oprawę graficzną tego projektu odpowiedzialna jest ilustratorka Mary Zaleska. Powstała także strona internetowa, na której użytkownicy znajdą biblioteczkę z polecanymi książkami i medytacjami w nurcie mindfulness oraz „praktyki uważnośći”. 

Akcja promowana jest za pomocą filmów z udziałem Bogny Gąsiorowskiej z Polskiego Instytutu Minfulness oraz Oriny Krajewskiej i Marty Dyks, które opowiedziały o swoich doświadczeniach z praktyką uważnośći i jej wpływie na życie. W rozpowszechnianiu kampanii bierze udział także Małgorzata Ohme, psycholożka, prezenterka telewizyjna i współzałożycielka platformy zdrowia psychicznego Mindgram, która nagrała dwa krótkie wykłady o uważności i podzieliła się własną historią na temat roli mindfulness w jej życiu. 

„Nasz dobrostan psychiczny wpływa na to, jak myślimy, czujemy i działamy – jest integralną częścią naszego stanu zdrowia. Pomaga nam też określić, jak radzimy sobie ze stresem, jak odnosimy się do innych i w jaki sposób dokonujemy wyborów. Zdrowie psychiczne jest ważne na każdym etapie życia – i chcemy, żeby właśnie o tym był projekt »Zadbaj o to, co jest w środku«, zarówno ta, jak i każda kolejna jego edycja” – mówi Anna Szwec, Marketing Coordinator w Answear (ao)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj