.

 

Pinterest stworzył przewodnik dotyczący inkluzywności

dodano: 
12.03.2024
komentarzy: 
0

Pinterest opracował wskazówki, które mają pomóc markom w tworzeniu inkluzywnych, a przez to bardziej efektywnych kampanii na platformie. 

„Chcemy, aby ludzie widzieli posty, które przemawiają do ich własnej tożsamości i stylu życia. Zasada ta dotyczy również reklam. Począwszy od obrazów, a skończywszy na przekazie, kreatywne działania mogą w znacznym stopniu wpłynąć na to, jak jest postrzegana marka” – przekazuje Pinterest na swoim blogu. 

Platforma przygotowała sześć porad:

1. Myśl inkluzywnie
Pinterest sugeruje uwzględnienie podejścia włączającego na każdym etapie realizacji kampanii. Platforma radzi również, by na początku upewnić się, że zespół jest w zgodzie z ideą projektu. W tym celu można skonsultować się z wewnętrznym zespołem ds. różnorodności, równości i integracji (DEI) lub niezależną firmą.

2. Opracowanie pomysłów dla szerokiego grona odbiorców
Zespół Pinteresta zwraca uwagę, by przeanalizować różne grupy odbiorców, do których kierowany jest przekaz, oraz zastanowić się, jak odzwierciedlić ich potrzeby. Różnorodność obejmuje szerokie spektrum cech, zarówno fizycznych, jak i mentalnych. Platforma podkreśla, że warto zdecydować się na współpracę z twórcą, który reprezentuje określoną społeczność lub punkt widzenia, aby wnieść autentyczny głos do kampanii.

3. Wykorzystanie opinii odbiorców
Silne kampanie są oparte na świadomości i doświadczeniach odbiorców – twierdzi Pinterest. Platforma sugeruje przeprowadzanie badań, które pozwolą ocenić nastroje konsumentów, aby upewnić się, że brane jest pod uwagę wiele różnych punktów widzenia. 

4. Dobieranie zróżnicowanych materiałów wizualnych
Jak czytamy, na zdjęciach lub filmach powinny być reprezentowane różnych ludzi, kultury oraz style życia. Według Pinteresta dywersyfikacja materiałów wizualnych pozwala na dotarcie do większej liczby osób i pomaga im utożsamić się z przekazem, a tym samym z marką. 

5. Używanie inkluzywnego języka
„Przemyślany dobór słów i unikanie stereotypów sprawi, że ludzie poczują się szanowani i dostrzegani” – doradza Pinterest. Serwis zauważa również, że warto wprowadzić różne sposoby przekazu, np. czytnik ekranu, dzięki któremu odbiorcy mogą usłyszeć treść reklamy.

6. Wyciąganie wniosków
Warto śledzić na bieżąco efekty prowadzonych działań. Jeśli kampania okazuje się nieefektywna, platforma wskazuje, by wyciągnąć z niej wnioski i wykorzystać te spostrzeżenia w dalszych działaniach. Przejrzystość w zakresie niepowodzeń może pomóc w odbudowaniu zaufania – czytamy. (af)

Źródło:

business.pinterest.com, A marketer’s guide to inclusive content, 08.03.2024
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin