Pracownicy nie są przekonani do świątecznych spotkań online. Badanie Pracuj.pl

dodano: 
14.12.2020
komentarzy: 
0

Spotkania świąteczne w firmach, o ile będą, zmienią w tym roku formę z uwagi na pandemię. Wydarzenia świąteczne online nie przekonują jednak pracowników – wynika z badania „Święta w pracy” przeprowadzonego przez Pracuj.pl.

Zespół Pracuj.pl zapytał użytkowników portalu, jaki wpływ na świąteczne zwyczaje w firmach ma nowa normalność i konieczność społecznej izolacji. „Uzyskane wyniki dowodzą, że tegoroczne zakończenie roku nie będzie przypominać tego, które dobrze znamy z miejsc pracy z ubiegłych lat. Dowodzą jednocześnie, że wielu pracowników ma wciąż podobne potrzeby, a także chęć integracji ze współpracownikami, co w minionych latach” – czytamy w komunikacie.

Okazuje się, że w świątecznych spotkaniach w dowolnej formie weźmie udział tylko 13 proc. pracujących Polaków badanych przez Pracuj.pl. Jak czytamy, w porównaniu z poprzednimi latami rokiem różnica jest ogromna: wówczas udział w świątecznych wydarzeniach organizowanych przez firmy brało 75 proc. badanych. Pracownicy nie są także przekonani do wigilijnych spotkań online. Za dobre rozwiązanie uważa je tylko 20 proc. respondentów – wynika z badania.

Wśród respondentów znalazła się większa grupa tych, którzy mimo okoliczności pandemicznych byliby skłonni wziąć udział w bezpośrednim spotkaniu wigilijnym w pracy (34 proc.) niż osób uważających firmowe imprezy świąteczne online za dobrą alternatywę wobec wydarzeń „na żywo” (28 proc.).

Czytamy jednak, że podobnie jak w poprzednich latach, pracownicy oczekują od pracodawców głównie świątecznych premii i upominków. Co drugi respondent nie spodziewa się jednak świątecznego benefitu – wynika z badania.

Jak podaje Pracuj.pl, wśród benefitów świątecznych, które według badanych powinien dostarczać pracownikom dobry pracodawca, dominują zdecydowanie premie finansowe (73 proc. wskazań). Drugie miejsce zajęły upominki i prezenty dla pracowników (56 proc.), a na trzecim znalazł się dodatkowy urlop na święta (33 proc.). Dalsze pozycje zajęły akcje charytatywne (20 proc.) i nagrody dla pracowników roku (16 proc.). Czytamy, że najrzadziej ze wszystkich dostępnych opcji wybierana była organizacja spotkań świątecznych online – za wyznacznik dobrego pracodawcy uważa je zaledwie co dziesiąty badany.

Z badania wynika jednak, że oczekiwania pracowników co do benefitów rozmijają się z planami firm w tym zakresie. „Połowa respondentów Pracuj.pl spodziewa się, że w tym roku nie otrzymają od pracodawcy żadnego dodatkowego benefitu z okazji świąt. Otrzymania premii finansowej z okazji zakończenia roku oczekuje tylko co trzeci respondent Pracuj.pl. Jeszcze mniej, bo co piąty, spodziewa się otrzymania prezentów lub upominków z tej okazji” – czytamy.

Okazuje się także, że pod koniec roku życie zawodowe zwolni tempo: połowa z badanych planuje wziąć w tym czasie urlop. 56 proc. badanych uważa, że przerwa świąteczna to dobra okazja do odpoczynku od zmartwień związanych z pracą w czasie pandemii. 49 proc. planuje wziąć wolne przynajmniej na część ostatnich pracujących dni tego roku.

O badaniu:

Badanie „Święta w pracy” zostało przeprowadzone w dn. 4-10 grudnia na grupie 882 użytkowników portalu Pracuj.pl. Pomiaru dokonano metodą CAWI (profesjonalnego formularza internetowego).

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin