10 marek, dla których Polacy chcieliby pracować

dodano: 
28.11.2017
komentarzy: 
0

Employer Branding Institute i Fundacja na rzecz reputacji marki Premium Brand przeprowadzili badanie, w którym przyjrzeli się markom konsumenckim, dla których najbardziej chcieliby pracować Polacy. Za pośrednictwem internetowego panelu Ariadna o zdanie zapytano ponad 10 tys. respondentów z całego kraju.

Badanie o nazwie Premium Employer Brand objęło 240 marek konsumenckich z ponad 20 branż. Punktem wyjścia była znajomość i percepcja brandu. Kluczowe pytanie dotyczyło jednak tego, czy dana marka kojarzy się pytanym z dobrym pracodawcą.

„»Źle potraktowali mnie na rozmowie, więc nie kupuję ich produktów« albo »Mają świetną markę, każdy chciałby dla nich pracować« –  takie opinie coraz częściej słychać w wypowiedziach kandydatów. Coraz częściej też mówi się o tym, planując wspólne strategie łączące działania marketingowe i employer branding. Dlatego podjęliśmy się zadania zbadania siły marek klienckich pod kątem ich siły przyciągania talentów” – wyjaśnia dr Barbara Zych z Employer Branding Institute.

W badaniu wyłoniono 10 brandów z różnych segementów, które łączy pozytywny wizerunek pracodawcy kreowany przez produkty oraz komunikację:

1. Wedel
2. Nivea
3. TVN
4. Michelin
5. BMW
6. Winiary
7. Mercedes
8. Tymbark
9. Jack Daniels
10. RMF FM

Jak wynika z badania, o sile powyższych brandów stanowi prowadzenie przez nie spójnej komunikacji dotyczącej marki pracodawcy i marki konsumenckiej.

Twórcy raportu zauważają, że im dany brand jest bliższy konsumentowi i im cieplejsze emocje przywołuje, tym łatwiej jest przenieść pozytywny wizerunek marki konsumenckiej na markę pracodawcy.

Więcej informacji na temat badania można znaleźć na stronie. (pp)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin