.

Strategia PR dla programu kulturalnego polskiej prezydencji w Unii Europejskiej

dodano: 
12.08.2011

Rodzaj:

case'y agencji

Tytuł projektu:
Strategia PR dla programu kulturalnego polskiej prezydencji w Unii Europejskiej (praca przygotowana na konkurs Young Creatives)

Autorzy:
Krystyna Rappe-Niemirska, Katarzyna Wlaś (Hill and Knowlton)

Strategia:
- Połączyć organizowane przez IAM wydarzenia kulturalne z działaniami komunikacyjnymi, mającymi na celu rozpowszechnienie kultury polskiej i zapewnienie jak najszerszego audytorium zaplanowanym wydarzeniom
- Wywołać i podtrzymać zainteresowania międzynarodowej opinii publicznej kulturą polską przez cały okres polskiej Prezydencji

Pokazać, Zainteresować,Poznać, Słuchać

Grupy zaangazowane w program:
- Ministerstwa Kultury
- Ambasady [attaché kulturalni]
- Parlamentarzyści
- Instytuty Polskie
- Artyści
- Środowiska akademickie [studenci, kadra naukowa]
- ESN [Erasmus Student Network]
- AIESEC
- Media

Działania towarzyszące projektom w kategoriach: design, literatura, teatr
- I, Culture
- Kampania viralowa
- Akcja Flash mob’owa
- Teaser
- Lemology
- Wieczory literackie
- E-booki
- Planeta Lem [spektakl na otwartej przestrzeni]

Działania towarzyszące projektom w kategoriach: muzyka, poezja, film
Karol Szymanowski:
- Koncerty
- Kurs mistrzowski
- Nagrania na stronie Culture.pl

Czesław Miłosz:
- Be like Miłosz
- Audiobook
- ekskluzywne wydanie z targetowaną dystrybucją na stronie Culture.pl

„Przewodnik do Polaków”:
- Emisja w kinach
- Cykliczna dystrybucja wraz z tytułem prasowym
- Filmy dostępne na stronie Culture.pl

Launch programu (1 lipca 2011)
- Press briefing, Instytuty Kultury Polskiej lub Ambasady RP w każdym z 10 krajów:

Goście: Dziennikarze, Attaché kulturalni,Ambasador Programu, Przedstawiciele Polski (IAM, MSZ, MKiDN)

Temat:Inauguracja kulturalnego programu polskiej Prezydencji w UE,Przybliżenie planowanych wydarzeń oraz celów zaplanowanych działań

Press kit: Audiobook, „Przewodnik po Polsce”, Nagrania kompozycji Karola Szymanowskiego, Przewodnik „Polska w Twoim mieście”, Informacja prasowa

Event, rozpoznawalna budowla w każdym z 10 miast, godz. 20.00

Prezentacja projekcji 3D:
- Temat projekcji ma przedstawiać metaforyczne narodziny współczesnej kultury polskiej (np. nawiązanie do odrodzenia Feniksa z popiołów)
- Animacja odnosić się będzie do każdego z promowanych w Programie filarów kultury
- Tytuł: „Polska kulturalnym zagłębiem Europy”
- Projekcja obrandowana będzie również logo Culture.pl
- Przykładowa projekcja:
http://www.youtube.com/watch?v=mjhqvX1tSO4

Współpraca z mediami:
- Obiady czwartkowe: Cykl warsztatów dla dziennikarzy poświęcony 5 dziedzinom polskiej sztuki współczesnej. Spotkania będą uzupełnieniem informacji uzyskanych przez dziennikarzy podczas press briefingu.
- Polska w Twoim mieście: Przewodnik po wydarzeniach kulturalnych, dystrybucja z wiodącym tytułem prasowym

Promocja programu:
- Kulturalne Centra Informacji: Interaktywne matryce w centrach miast zawierające wszystkie informacje o kulturalnym programie Prezydencji
- Ambasadorzy programu: 10 wybitnych Polaków związanych z kulturą [np. Leszek Możdżer, Zbigniew Libera, Krystyna Janda], blog
- Internet: Culture.pl, [newsletter, Cultural Puzzles, Be like Miłosz, multimedia], media społecznościowe [FB, Twitter], direct mailing

Harmonogram:

Mierniki sukcesu:
- frekwencja w wydarzeniach
- liczba pobranych materiałów multimedialnych
- liczba pozyskanych partnerów
- liczba wejść na stronę Culture.pl
- liczba uczestników konkursu Cultural Puzzles
- liczba osób śledzących Program w mediach społecznościowych
- liczba publikacji w mediach

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin