Public relations practice in English, Jolanta Ćwiklińska

dodano: 
09.11.2005

Autor recenzji:

Maria Matusiewicz
komentarzy: 
0

Po przeczytaniu spisu treści można by się spodziewać klasycznego podręcznika PR. Autorka jednak już od pierwszych stron ożywia czytelnika zadaniem „answer the questions” zachęcając go do pracy. Doskonałym pomysłem jest już sama forma książki – podręcznik do ćwiczeń. Ale książka do ćwiczeń w języku angielskim pozwala doskonalić swoje umiejętności nie tylko w praktyce public relations.

Fakt, iż całość jest w obcym języku pozwala nie tylko pozostać skoncentrowanym, ale i utrwalić zaawansowane słownictwo specjalistyczne. Różnorakie rodzaje ćwiczeń („match the terms and definition”, „choose the most suitable option”, „discuss the following issues”, „complete the tables” czy „complete the text”) pozwalają wczuć się w pracę PR-owca i zrozumieć istotę public relations. Historia PR przedstawiona jest jako tekst, którego zrozumienie sprawdzają pytania, na które musimy odpowiedzieć.

Książka jest kierowana do osób o zaawansowanej (ewentualnie średnio zaawansowanej) umiejętności mówienia po angielsku, chociaż tym mogą wydać się zbędne ćwiczenia z samego języka jako takie. Na przykład zadanie „complete the prepositions” tylko w ten sposób służy zgłębianiu wiedzy o PR, że sam tekst traktuje o tej dziedzinie.

Każdy unit zawiera zestaw analogicznych ćwiczeń, a rozdziały to między innymi: PR a zintegrowana komunikacja, praca praktyka PR, etyczne aspekty profesji, badania i planowanie kampanii, potęga czwartej władzy, sponsoring, imprezy, kryzys, lobbing, wewnętrzne PR oraz szczegółowe omówienia tekstowych i werbalnych narzędzi PR-owca. Niespotykanym tematem w pozostałych publikacjach jest proces sądowy, będący ściśle związany z zarządzaniem kryzysowym. Dodatkowo, w tej części poznamy bardzo ambitne słownictwo. Nowością jest także tematyka ostatniego rozdziału, poświęconego nowoczesnym narzędziom PR – ściśle związanym z Internetem i najnowszą technologią.

Na końcu książki znajdziemy glosariusz pojęć oraz klucz do ćwiczeń.

„Public relations practice in English” to doskonały zestaw gotowych ćwiczeń – nadaje się na kursy PR, zajęcia uczelniane, ale również do samodzielnej nauki. Taka forma książki zmusza do ciągłego myślenia i wymaga skupienia, nie pozwala ani na chwilę się znudzić i zmusza do ciągłej koncentracji.

Podręcznik jest bardzo starannie przygotowany i nowoczesny. W dzisiejszych czasach praca coraz częściej stwarza sytuacje, w których spotykamy obcokrajowców – w takich momentach, umiejętność definiowana zjawisk branżowych po angielsku okaże się niezbędna. Warto zainwestować i codziennie wieczorem rozwiązywać, powiedzmy, pół unit’u. Efekty będą zadziwiające – będziemy potrafili biegle przywoływać z pamięci odpowiednie narzędzia PR do sytuacji i jednocześnie odświeżymy znajomość języka, która (gdy jest on nieużywany) powoli ulatnia się z głowy. To doskonała zabawa połączona z nauką – przyjemne z pożytecznym.

Maria Matusiewicz
majaguara@yahoo.com

Wydawnictwo:

SGH

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin