wywiad z... Rafałem Szyszem o promocji produktów markowych.

dodano: 
08.10.2009
komentarzy: 
0

Redakcja: W sierpniu przeprowadzili Państwo kolejną edycję kampanii promującej wybór produktów markowych. Jak promować taką inicjatywę bez używania nazw danych marek?

Rafał Szysz - dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Wytwórców Produktów Markowych „ProMarka”: W czwartej edycji kampanii Wybierz Markowe podkreślamy korzyści związane z wyborem produktów markowych: oszczędność, jakość i bezpieczeństwo. Jednocześnie zwracamy uwagę, że produkty markowe, to produkty ogólnodostępne o określonej, gwarantowanej jakości. Niezależnie czy kupujemy markę powszechną czy też premium, wiemy, czego możemy się po niej spodziewać - ponieważ za każdą marką stoi określona jakość. W kampanii celowo nie wykorzystujemy marek. Chcemy podkreślać to, co dla wszystkich marek jest wspólne. Wybierając produkty markowe wiemy, jakie wartości kryją się za daną marką, a to przekłada się z kolei na pewność dokonania trafnego wyboru.
W komunikacji produktów markowych stawiamy, więc na trzy argumenty: oszczędność (produkty markowe dzięki swojej jakości i trwałości, dłużej służą konsumentom, a z perspektywy czasu okazują się tańsze), a także jakość i bezpieczeństwo

Red: Czym Polaków trzeba zachęcać do produktów markowych?

RS: Jakość i trwałość – to powody, dla których Polacy sięgają po produkty markowe. Po raz pierwszy z badań prowadzonych na zlecenie Stowarzyszenia ProMarka przez agencję badawczą MASMI wynika, że najważniejszym czynnikiem branym pod uwagę przy zakupie produktów codziennego użytku jest jakość, a nie tak jak dotychczas cena. Według badanych to właśnie produkty markowe cechuje wysoka jakość (73%). Oczywiście, bardzo duże znaczenie odgrywają też aspiracje i poczucie przynależności do grupy użytkowników danego dobra, choć zdecydowanie rzadziej te elementy są wymienianie jako motywacja decyzji zakupowych.

Red.: Jak postrzegane są polskie marki przez polskiego konsumenta? Które wolimy bardziej – rodzime czy zagraniczne? Jak to się zmienia w czasie?

RS: Najważniejsze jest to by kupowane przez nas towary były dobre, bo tylko w ten sposób rozsądnie dokonuje się zakupów płacąc za nie własnymi pieniędzmi.
Co ciekawe, w dalszym ciągu jednym z najskuteczniejszych sposobów na wypromowanie polskich produktów w Polsce jest wcześniejsze uznanie ich przez klientów za granicą. Stąd też dużą popularnością wśród polskich producentów cieszą się zagraniczne konkursy i rankingi, gdyż międzynarodowe uznanie jest pewnego rodzaju gwarancją dla polskich konsumentów.

Red.: A jak wygląda sprawa za granicą - czy polskie markowe wyroby mogą być naszym ambasadorem na świecie? Jaki wizerunek kreuje Polska poprzez swoje produkty?

RS: Polskie produkty coraz lepiej radzą sobie za granicą. Popularności polskim produktom spożywczym przysporzyła choćby emigracja z ostatnich lat. Polacy szukający swojej szansy za granicą, niejako wymusili na lokalnych dystrybutorach wprowadzenie do oferty polskich produktów.

Rozmawiała Aleksandra Łuczak

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin